Det är ett helvete att vara vikare.

Rosorna jag fick av Mattias igår :)


Mamma Mia var en hel skön film. Jätte fin och jätte rolig. Jag var på något konstigt humör så jag ville helst grina, men ändå. Efteråt skjutsade mamma hem mej. Det var tänkt att jag skulle klippa Mattias igår. Sist jag klippte honom använde jag köks-saxen, den är tyvärr lite för slö. Så nu har jag tänkt vänta tills Linn kommer hem från utbildningen så jag kan få tillbaka frisör-saxen. Då kan jag klippa Mattias.

Idag börjar jag jobba klockan 16.00, jag jobbar jour... Så jag slutar inte förän klockan 10.00 imorgon. Då är jag ledig framtills 16.00 då jag börjar jobba igen. Det är ett helvete att vara vikare. Usch! Jag hatar dessutom att sova på jobbet, jag trippar runt på tå hela kvällen och hela morgonen, rädd för att väcka någon. Skit jobbig.

Idag har jag fått lön! Min fetaste lön på hela sommaren! Ska försöka hålla mej från att shoppa upp alltihop. Var ju ner på stan i måndags, då köpte jag mej ett par ljus gråa jeans från Cubus. Inte direkt min favvo butik, men jeansen var snygga och billiga. Jag har även tänkt försöka spara några tusen tills vi åker till Kreta. Och dessutom blir det nog att köpa en ny mobil den här månaden, jag är grymt less på den jag har nu. Kanske jag åker nu direkt efter att Mattias varit hem på lunch och kikar om en telefon :) Vi får se.

Nu måste jag he mej i duschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback