Hallon och blåbärs paj.

I lördags var jag och Mattias ute i skogen (snart min egen skog) i Kusmark och plockade blåbär, vi hittade även lite vildhallon! Egentligen var vi där för att leta en julgran. Ja, jag vet att jag har tidig, men jag längtar verkligen tills jag får ha en egen levande gran. Vi hittade ingen jätte fin, men några potensiella fanns det allt.

Nu på förmiddagen har jag bakat en paj utav hallonen och blåbären. Den blev übergod! Mattias kom hem på lunchen så jag gjorde tonfisksallad och så åt vi pajen till efterrätt. Jag fick även en bunt röda rosor av min älskling, vi firar åtta månader idag... Det är helt sjukt hur fort tiden egentligen går. Jag har knappt fattat att jag är 20 år. Haha, en kväll när jag åkte hem från jobbet var jag lite sentimental, jag höll på att börja gråta för att jag kom på att jag får gå på systemet. Och då är det ändå typ tre månader sedan jag fyllde år.

Schysst som jag är ska jag gå på bio med mamma på jag och Mattias åtta månaders dag. Vi ska se Mamma Mia. Jag lägtar.

Fan, nu ska jag kila iväg och städa trapphuset.

Kommentarer
Postat av: Karin

Bra att du börjat skriva igen! Men gud, åtta månader, då hade vi alltså också det typ förra veckan :D Tiden går fan fort :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback