Min födelsedag

Nu måste jag börja med att skriva om dagen före min födelsedag, torsdag. Bara för att det har hänt mycket kul. Torsdagen började lite ovanligt med smörgåstårta som kombinerad frukost/lunch. Medialaget och MP3orna invigde de nya media lokalerna. Det var rätt trevligt och gott med smörgåstårta, förutom att det bara kom tre stycken från branschen och hälsade på... så det gav nog inte så mycket. Men det skiter jag i för jag tar strax studenten! På svenska lektionen efter tårtan höll hela klassen på att dö av skratt. Anledningsen var Jäddans oförberedda muntliga redovisning om fjortisar. Det var det roligaste på länge. Det gick kanske inte riktigt så bra, som han själv sa i slutet "de här barkar ju (lägger ut snusen), ähh jag är nog klar nu". HAHA. På gkon jobbade jag inte så hårt, vi peppade mest för Spiderman 3 som vi skulle och se den natten på smygpremiären. Efter skolan följde Jossa och Björn mej hem och fördrev lite tid till klockan sju, när vi skulle käka på max. Greenmål, gott! Vi mötte Azra, Agnes, Carro och Suz där. När maten var uppäten tog vi en buss till Moröbacke. Från centrum skulle vi alltså hitta hem till Mattias. Det var lättare sagt än gjort. Jag ledde alla fel flera gånger. Förlåt för det, men det var inte lätt :) Väl hemma hos Mattias kollade vi lite teve, lekte lekar, skrattade och var trötta. När klockan äntligen blev typ elva drog vi oss mot bion. Det var mycket mer folk där än jag trodde! Alla ville se Spiderman, såklart. Efter lite för lång väntan började filmen. Jag satt bervid Fredrik och Suzanne. Alla var jätte söta, prick klockan 00.00 skickade alla grattis sms till mej utan att jag visste om det! Och Fredrik hade en hemma gjord Spiderman mask, haha. Filmen var bra, jag blev både rädd och grät i slutet. Fast mitten kanske man kan disskutera. Jag är glad att jag var där och såg den iallafall. Sen sov Jossa över hos mej, vi kom kanske hem vid tre... och somnade inte förän fem.
spiderman 3

Dagen efter, fredag min födelsedag, skulle vi upp klockan åtta. Pigga och glada pallrade vi oss till Johnnys lektion. När den äntligen var över, kunde jag ha dragit hem fortast möjligt men jag råkade dröja kvar lite på skolan. Jag hjälpte Anna med hennes projektarbete. Vi kom också på att ingen orkade gå på Nova så vi skulle grilla istället. Vi hittade ett litet gäng med klasskompisar som ville med. När jag äntligen kom hem somnade jag och sova två och en halv timme. Hur skönt som helst! Ida ringde och väkte mej, tack för det! Kenneth kom och hälsade på tvärt och gav mej en prestent. Han hade fått ett barnbarn :) Han pumpade min cykel och vi bestämde att jag ska åka hem med honom idag. Jag mös resten av eftermiddagen med lite plugg och överblivet godis från bion. Jag försökte peppa folk att komma och grilla också, bra gjort. Vi skulle ses där sju, det blev snarare åtta. Linn och Ida kom förbi här. Poppis, två bilar kom och hämtade mej. Hihi. Vi drog och köpte korv och godis, sen gjorde vi upp en eld på Kyrkholmen. Vi belv rätt många endå. Jätte trevliga människor, jag hade hur trevligt som helst. Den perfekta födelsedagen. Dom sjöng iallafall för mej, men det slutade med att Martin sjöng solo och att jag skulle dumpas på en soptipp i Jörn... Massor med korvgrillning och härliga samtalsämnen. För att inte tala om Annas alla lekar. Viskleken. Ett två tre ost (heil?). Säga ord som slutar på tion, där jag åkte ur rätt snabbt... Marco Polo?. Att man skulle låta som ett djur. I slutet när vi inte var så många kvar körde vi en lek när alla skulle komma på några ord och en rörelse. Sen skulle man säga sin och någon annans, så var det dens tur att säga. Det spårade, men det var jävligt kul! Haha. Vid tolv blev det kallt så vi drog hem. Då var ju lix min födelsedag slut!

Idag ska jag till mamma, Kenneth kommer snart och hämtar mej. Det känns som att jag borde vara bakis nu, för igår kändes det som att man drack, fast man inte gjorde det. Skönt, för jag MÅSTE plugga idag.. och ikväll.

Nu vill jag bara tacka alla för en heelt perfekt födelsedag! TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback