Natt

Nu sitter jag i nattassistent-rummet i Rönngården ett. Jag jobbar natt, min andra och sista för den här sommaren. Det blev en tidig kväll för deltagarna ikväll, de flesta gick i sina rum innan halv tolv. Det var skönt, för jag hade inte orkat tjata. Sånt är jobbigt. Just nu är det super lugnt här, jag har diskat och tvättat lite. Och sopat golven. Duktiga jag, om nån timme kanske jag kan lägga mej och slumra lite i soffan ;D Föressten, får man skriva blogg på arbetstid? De tror jag inte.

Idag (igår) steg jag upp tidigt och åkte med mamma och Emmi till stan. Emmi fyllde fjorton! Så presenter stod på inköpslistan, dock blev de inte så mycket av det. Emmi betalade sina saker själv och mamma ska betala till henne senare. Av mej fick hon ett hål i örat, som hon själv kom på att hon ville göra. Det var alltså inte ens mitt förslag. Jag köpte råttor till Snejke också, så han ska matas imorron (idag) på min lediga dag.

Jag vet inte om de blir något PDOL för mej i år, jag är inte alls peppad. Iallafall inte på att supa och tälta. Om jag åker dit blir de nog nyktert! De känns skönt. Fast vi får se, jag kan ju hinna ändra mej. På måndag hoppas jag att jag får börja jobba med Kenneth :)

Nu ska jag kila och hänga lite tvätt! Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback