Midsommar helgen

Jag är ganska nöjd med min midsommar helg. Själva midsommar kanske inte var lika mysig som förra året, men vad spelar de för roll egentligen. Midsommar i år började med att jag steg upp klockan sju i Ostvik för att åka och jobba med Kenneth. Väl i stan, på Hellgrens lastvagnsservice, stod jag på knä fram till halv tolv. Hela förmiddagen gick ut på att borra och skruva. Efter detta fick jag skjuts av Kenneth hem till min ostädade lägenhet, där sov jag en stund. Sen var de bara att duscha och göra sej klar, eftersom jag, Maja och Agnes skulle ses på Ica klockan fyra. Vi handlade lite till middagen vi skulle käka hos Agnes. Efter en svettig promenad uppför lasarettsbacken anlände vi svettiga men glada till hem Agnes lägenhet. Suz var redan där. Vi var rätt tidiga så vi var tvugna att vänta med maten tills alla hade kommit. Jag fick grilla! Vad duktig jag är. Maten var jätte god och jag höll ett tal. När vi käkat klart blev folk tyvärr rätt trötta och sega så vi satte oss i soffan, vilket inte var så smart, vi slog på Cry Baby. Där satt vi inomhus på midsommar och kollade film. Men vad gör man? Johnny Depp är ju snygg.

Aja, efter kanske en timme lyckades vi iallafall dra oss från tvn. Då startade festen på riktigt. De kom mer folk, och stämningen höjdes rejält. I brist på midsommarkänsla drog och jag och Adam ut alla för att dansa runt en flaggstång som stod ute på gården. Den funkade faktiskt ganska bra som midsommarstång. De blev en salig blandning av midsommarsånger. Festen fortsatte med massor av prat, alkohol och klassikern jag har aldrig. Vid klockan ett var vi tvugna att fara, för Agnes föräldrar skulle komma hem. Helt plötsligt var vi ett gäng på sju stycken som inte visste var vi skulle ta vägen. De slutade med att jag bjöd hem alla till mej, fastän jag absolut inte var på mitt bästa humör. De gick bra iallafall. Hemma hos mej drack folk saft och sprit som nån hade med sej. Lucas tog mina byxor (jag har inte fått tillbaka dom än), och jag tog hans. Sen, vid tre, gick vi till Martin. Där var de redan lite folk. Jag och några bastade, fastän jag inte gillar att basta. Usch.

När jag kom ut ur bastun märkte jag att VG hade kommit. Jag bytte om, och satte mej ner och pratade med han och Fredde. Vi hade lite att diskutera eftersom de tidigare under kvällen hade kommit fram att en kille hade påstått att han legat med en tjej, men tjejen sa att de inte alls var så. Jag var tvungen att ringa upp tjejen mitt natten och fråga hur de låg till. Hon sa att de aldrig hade hänt, jag tror på henne! De betyder alltså att killen har ljugit ganska rejält. Jag är faktiskt lite irriterad på honom för det. Vi fortsatte att prata i nån timme. Kvällen slutade med att jag somnade i Martins säng.

Lördagen, alltså igår, innehöll folköl och Olles. På dagen käkade jag lunch/middag med Emelie och vi kände för att dra en till fest. Så vi bestämde att vi skulle förfesta hos mej, sen var de midsommartrav som man kunde dra på om man hade tråkigt. Emelie kom hit vid sju, vi blandade var sin drink och tog de lugnt. Moa dök upp efter ett tag. Vi snackade, lyssnade på bra musik och drack öl. Vid elva blev vi osäkra på om Olles hade öppet eller inte, så jag ringde dit och frågade, de var öppet. På väg till stan cyklade vi förbi Martin och Lucas hos Martin. Vi tog oss till Olles, där var de inte så jätte kul. Samma grej som kvällen innan hann i kapp mej och jag blev på lite dåligt humör. Men de löste sej senare. Eller de gjorde kanske inte de, men de kändes bättre iallafall. Utanför frasses träffade jag en trevlig människa som hade samma väg hem som mej, så vi började traska tillsammas. När vi kom till vägskälet efter parkbron föreslog jag efterfest hos Martin, eftersom dom andra redan hade dragit dit. HOs Martin blev de vattenpipa och prat om den där hunden som fick åka upp i rymden? Tidigt i morse, kanske vid fem, fick jag och Fredrik skjuts hem av VG. Tack tack!

Idag har jag bara gått runt runt i min lilla lägenhet och funderat. Jag har inte tagit mej ut en enda sväng. Jag hörde talas om att de var fint väder... Men jag missade de. Jag har skrivit en lista om framtiden. Och halvsovit lyssnandes på A Perfect Circle. De var kanske de bästa på hela dagen. Mamma var förbi också, de var trevligt :)

Nu ringde Linn, jag får träffa henne imorron!
Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback