I veckan

Eller de dagar som gått av veckan, har jag inte fyllt med så mycket. Därför har jag inte haft så mycket att skriva om heller. Måndagen började jag med att för sova mej. Jag hade tänkt stiga upp tidigt, men jag låg i sängen till mitt på dagen någongång. Jag och Linn träffades i stan vid halv ett och uträttade lite ärenden, dvs Linn provade kläder på rean. Jag och Maja hade tänkt gå till arbetsförmedlingen, men de blev inte av. Linn kom på att jag borde skriva ett CV istället. Smart, tänkte jag. Under tiden jag och Linn gick omkring på stan pratade vi om livet och famtiden, som vanligt. TIll lunch (frukost för mej) åt vi god kycklingsallad på Glädjekällan. Mums! Efter det gick vi förbi mamma på hennes jobb och satt där och snackade en stund. Jag skulle färga Linns hår på eftermiddagen, så vi tog våra cyklar och begav oss mot Linns lägenhet. Inte bara Linn blev blond, även jag fick mej en lite slinga i luggen. Hihi.

Efter en stund kom Emelie och Moa förbi, vi satt och snackade en stund och visade bilder från Turkiet osv. Emelie var festsugen, så ett tag funderade vi på att dra en fest på kvällen. Men vi la ganska snabbt ner planerna. Vid halv åtta tog jag och Linn Morgan till Korvgubben för att käka och hälsa på Martina. De var trevligt, vi satt där i över en timme. Martina är en riktigt trevlig prick. När vi hade käkat färdigt och sagt hejdå till Martina, åkte vi förbi hemma hos Linn, jag packade ihop mina matvaror jag haft i hennes kyl också packade vi in min cykel i bakluckan på Morgan. På kvällen satt jag, Emelie, Moa och Linn och mös i Emelies mormors lägenhet på Atorp. Vid klockan ett cyklade jag hem i regnet. Jag höll på att cykla på en igelkott som vägrade flytta på sej.

På tisdag morron, eller snarare tisdag dag, när jag vaknade for jag ut och sprang broarna. Jag orkade inte riktigt hela, nu är de illa! Jag måste ta tag i det. När jag kom hem från min spring tur duschade jag och la mej i sängen och läste och planerade en stilla hemmakväll, med mej själv. Jag vet inte hur länge jag låg där, men helt plötsligt fick jag ett sms av Ida, hon ville hitta på nått :) VI kom på att vi inte hade sett Pirates 3 ännu, så de var dags. Ida kom och hämtade mej här. Bion började klockan åtta och slutade aldrig, filmen var verkligen lång. Den var rörig också, jag fattade inte speciellt mycket... Måste nog se den igen. Jag var hemma vid halv tolv iallafall och gick och la mej rätt snabbt efter det.

I morse tvingade jag upp mej själv vid sju, Linn ringde och väckte mej. Tack för det. Min plan med dagen är att jag ska hålla igång till i afton och somna vid sju ikväll. Sen måste jag upp vid ett, eftersom jag ska vakta på Stadsfesten mellan 02.00 i natt och 10.00 imorron. De känns rätt så tungt, men vad gör man inte för sin bror och hans Taekwondo? Jag mös med tv och kaffe hela morronen idag fram till elva ungefär. Efter det har jag städat hela lägenheten! Nu har jag äntligen städat bort alla fester som jag har haft här. Men förmodligen blir de förfest här på lördag. Då ska väl folk skita ner igen. Tusan!

Nu ska jag strax fixa lite mat, jag har inte ätit sen frukost. Sen i afton ska jag in till stan och sola med Ida och Emma. Imorron blir de nog tyvärr att sova hela dagen. Usch, hur ska jag kunna ställa tillbaka dygnet efter de här?

Föressten, de jag skrev om tidigare i nått inlägg. Om den där killen som sa att han hade legat med en tjej, fast hon sa att de inte hade hänt. Han hade iallafall erkännt att han ljög. De känns bra, man ska inte ljuga!

Min syster, Emmi, har också gjort en blogg nu. Åh, jag har snart tvingat hela familjen :)
www.imp.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback