Blogg tvång

Det här är första gången jag verkligen känner mej tvungen att blogga. De har hänt så mycket som jag inte för allt i världen vill glömma, skiver jag inte ner det nu kommer jag inte att komma ihåg det. Eftersom imorron åker jag, Linn och Martina till Turkiet en vecka.
Nu är student veckan över. Nej, jag vet inte vad jag ska skriva, allt blir så seriöst. De känns jobbigt. Jag har varit och är jävligt ledsen över att vi inte längre kommer att vara MP3. Mitt tempo har varit så extremt högt de senaste två veckorna, så nu när jag sitter här vet jag inte riktigt var jag ska börja. Sist jag skrev skulle vi ha klassfest i Falkan, de var i söndags men de känns som flera månader sedan. Jag är förvirrad.

Falkan var kul. Massor med dans, härliga klasskompisar (iofs har hela veckan varit full av dom), mygg, alkohol och ett ofrivilligt bad. Jag måste bara berätta kort om det, eftersom de var mitt första plurr i hela mitt liv. Det började med att Empa och Jossa skulle bada, jag tog deras handdukar och satte mej på en rätt så ranglig stol, vilket jag inte märkte förän den rasade åt sidan. Fallet var nog inte bara stolens fel, de kan ha berott på att bryggan också var ranglig plus att det stog massor med folk och hoppade på den och klappade händerna. Det roligaste var iallafall att höll i en cigg när jag föll och att jag fortfarande hade den mellan fingrarna när jag reste mej upp ur vattnet! Dock hade den slocknat då. Falkan slutade med skjuts hem och sovsällskap
.
Måndagen tror jag började med frukost hos Martin men jag är inte säker. Dagarna har liksom tendens att flyta ihop lite. Efter en god och uppskattad frukost (om de nu var den dagen) cyklade jag in till stan, mötte Jossa och Carro. Vi begav och sedan till Karnevalen, som inte var så jätte kul (jo, jag ljög i norran). Efter det hann jag även springa  lite på stan och för att febrilt leta student kläder. Vid fem när jag just kommit hem, började de droppa in människor i min lägenhet på förfest till lärarfesten. Lärarfesten var mycket roligare än jag förväntat mej. God mat och sånt. Och dans förståss. Kvällen avslutades med korv och skjuts hem av VG. Även den natten hade jag sovsällskap.
 
Tisdagen, baldagen, börjades med frukost/lunch på skolan med Martin, Lucas och Linn. Maten var äcklig. Mitt på dagen låg och Linn ute hos mej och solade en stund. Vid fyra bar de av till balen för att titta på och fota alla fina folk där. Efter två timmar sittandes på asfalten kan jag lova att jag var less! Det blev middag på korvgubben. Sen var det fest igen. Det blev en "driva-runt" kväll. Innehållande kraschad ruta, näsan slaggis, ettor och tvåor, en dans tjej som berättade om Turkiet i evigheter, öl, häng utanför Olles eftersom de var fullt med bal folk, ifrån cykling fårn Lucas på vägen hem. Kvällen slutade med varmamackor och sovsällskap.

På onsdag dag minns jag fan inte vad jag gjorde. Kanske var det så att jag och Lucas vaknade upp av att Moa kom och skulle hämta sina saker. Sedan kom Linn och var lite labil. De löste sej hursomhelst. Linn var en stjärna och hjälpte mej att göra sallad medan jag sminkade mej och packade till Sjöbotten. Där var det klassfest med planerad översovning. Jag åkte med Azra dit och var allmänt trött och nedstämd hela kvällen. Iallafall till majoriteten hade dragit hem för att sova istället. Roligast var det mitt i natten när det bara var jag, VG, Fredde, Johan och en sovande Lucas kvar. De ska jag aldrig glömma. Catwalken, bäst i världen. Vid sju på morgonen kom jag och VG på att vi borde städa så att vi kunde åka hem och sova istället. Smart av oss. Så vid åtta satt vi oss i bilen och åkte hem. Som en liten familj på roadtripp. Jag och mina bröder.

Torsdagen började med försovning till lärarlunchen och dåligt humör. Ingen hit. Men vaddå, jag hade ju inte sovit nånting nästan. På kvällen åkte vi till Boviken för att klä skrindan. Allt slutade med häng hos VG. Jag var ganska trött kan jag lova.
Fredag, studenten, orkar jag inte skriva om nu. Jag är satans trött och ska upp om nån timme för att åka till Turkiet. Jag tror att jag får berätta om studentdagen någon annan dag. Jag pallar inte nu. FÖRLÅT!

Nu ska jag packa klart, ÅH känn peppet.
TACK FÖR ALLT MP3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback